Jamajka legalizuje marihuanę – Newsweekę
Marihuana. Zacznę od napisania paru słów od siebie, znam z autopsji stany świadomości po różnych używkach. Fakt że to już dawno za mną ale wspomnienia pozostały. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć że marihuana jest najlepszą pod względem działania i najmniej szkodliwą substancją wprawiającą człowieka w stan euforii. Niestety w Polsce za palenie można dostać wyrok a palący ją ludzie są kojarzeni ze szczykawkami, narkomanami i wszytko co najgorsze, gdy np. palacze papierosów mogą spokojnie egzystować bez przeszkód delektować się dymem który zabija miliony ludzi na całym świecie.
Nie mogę pojąć dlaczego alkohol i papierosy są legalne? Czym rządzący kierują się dopuszczając do sprzedaży truciznę a coś co prawie nie szkodzi jest zakazane. Jeżeli biorąc po uwagę szkodliwość na organizm ludzki to miliony razy bardziej szkodzi alkohol i papierosy niż marihuana od której nikt jeszcze nie umarł.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to oczywiście pieniądze. Z wymienionych wyżej trucizn państwo ma miliardowe dochody na banderolach a marihuanę można by sobie zasadzić jak kwiatka i małym kosztem się śmiać. Jestem za legalizacja małych ilości dla własnych potrzeb i jestem pewny że jest nas coraz więcej a z czasem osiągniemy cel jakim jest legalizacja.
Większość ludzi myśli że tylko w Holandii jest legalna marihuana więc mapka jak to wygląda w rzeczywistości.
W Polsce i prawie na całym świecie można posiadać nasiona (nie zawierają one substancji psychoaktywnych), ale uprawa jest zabroniona. Wyjątek stanowi uprawa odmian włóknistych na potrzeby przemysłu włókienniczego, chemicznego i celulozowo-papierniczego oraz nasiennictwa. (jednak potrzebne jest zezwolenie).
W niektórych stanach USA i krajach UE np. w Republice Czeskiej, Portugalii, Włoszech marihuana została zdepenalizowana, co oznacza całkowite zniesieniu karalności za posiadanie „niewielkich ilości” (3-10 g).
W większości pozostałych krajów UE np. Francji posiadanie zostało częściowo zdepenalizowane. tj. posiadanie marihuany w „niewielkich ilościach” (3-10 g) jest karane jedynie mandatem.
Większość krajów postkomunistycznych oraz kraje skandynawskie są aktualnie jedynymi państwami w UE, w których posiadanie marihuany jest przestępstwem zagrożonym karą więzienia. (źródło wiki).
Jesteśmy jednym z najbardziej zacofanych krajów w UE pod względem posiadania i zażywania tej bardzo mało szkodliwej używki. Społeczeństwo jest okłamywane że to coś złego a posiadacze karani nawet więzieniem.
Ile państwo ma kasy z papierosów ? Czemu trucizna jest legalna a coś co szkodzi w bardzo małym stopniu jest zakazane ? Bo przynosiło by dużo mniejszy dochód dla państwa i z przykrością stwierdzam ludzi trzeba szybko wykończyć by im nie płacić emerytur:
Statystyki zgonów spowodowanych zażywaniem najpopularniejszych używek.
Można by długo pisać na tematy badań i cytować rożnych ekspertów. Lekarzy którzy potwierdzają to co Wam przedstawiłem ale nie chcę mącić a ograniczyć się wyłącznie do faktów które są najważniejsze czyli zdrowie. Nie zachęcam do zażywania sam nie palę bądźmy jednak wyrozumiali, mądrzy i nie zamykajmy do więzienia przykładowego chłopaka który zapali sobie marihuany potocznie nazywanej trawka.
Inne moje wpisy na ten temat – Prohibicja, Wolne Konopie.
(07.11.2012) Przy okazji wyborów prezydenckich w USA, odbyło się referendum w sprawie legalizacji marihuany. W stanie Waszyngton i Kolorado marihuana została zalegalizowana do rekreacyjnego użytku. Koncerny tytoniowe podobno już są gotowe na zmiany w prawie.
Dodatkowo w Massachusetts odbyło się głosowanie dotyczące legalizacji medycznej marihuany. Tutaj również wynik był pozytywny.
(01.01.2013) Chorwacja dekryminalizuje marihuanę „Teraz, młodzi ludzie przyłapani na ławce w parku podczas palenia jointa nie pójdą do więzienia (na wyrok do trzech lat pozbawienia wolności) a jedynie zapłacą sowitą grzywnę – powiedział Minister Sprawiedliwości, Orsat Miljenic.” „Nowa ustawa nie określa ile to „małe ilości”. Jednak urzędnik z policji oszacował te granice na około 10 gram marihuany, pół grama heroiny, 1 gram kokainy i 1-2 tabletki ekstazy.”
(01.04.2013) marihuana znika w Czechach z listy substancji zakazanych i trafia do spisu leków. Nowelizacja prawa o narkotykach, zatwierdzona przez deputowanych i senatorów, podpisana przez byłego prezydenta Vaclava Klausa, marihuana nie będzie jednak refundowana. Sam fakt legalizacji marihuany jest już sukcesem. To ogromna pomoc dla ludzi chorujących na stwardnienie rozsiane, chorobę Parkinsona czy AIDS – mówi dziekan Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Karola w Pradze Tomasz Zima.”
(01.08.2013)
Urugwaj, legalizuje Marihuanę, sprzedaż, posiadanie, hodowla będzie legalna i przyniesie dochody z podatków. Każdy obywatel będzie mógł sobie zasadzić w domu do 6 krzaków i produkować 480 gramów marihuany rocznie, jak dla mnie przyjazne państwo używka za darmo i to jeszcze taka która nikogo nie zabiła, a u nas w kraju ? papierosy dziesiątkują ludzi chorych na raka i trzeba jeszcze za ten syf słono płacić …
(8.10.2013)
Rumunia legalizuje marihuanę do użytku medycznego. Już dawno potwierdzono naukowo że może być lekiem na: AIDS, stwardnienie rozsiane, jaskra, anoreksja, choroba Parkinsona, przewlekła depresja, epilepsja, astma, porażenie poprzeczne, nerwobóle wiele innych. W Polsce firmy farmaceutyczne wolą nas truć tabletkami i oddziałową na rządzących by karać więzieniem posiadaczy lekarstwa. Ale może kiedyś się doczekamy, nie tylko leczniczej ale też profilaktycznej.
(9.11.2013)
„Portland w stanie Maine stał się w tym tygodniu pierwszym miastem na wschodnim wybrzeżu USA, które zalegalizowało posiadanie marihuany na użytek rekreacyjny. Za wprowadzeniem ustawy opowiedziało się 70% wyborców w lokalnym referendum.
Nowe prawo pozwala na posiadanie 2,5 uncji (70 g) marihuany na terenie Portland każdemu mieszkańcowi, który ukończył 21 lat. Ustawa nie przewiduje jednak ani legalizacji sprzedaży rekreacyjnej marihuany, ani jej użytku w przestrzeni publicznej. To drugie w praktyce ma jednak małe znaczenie, gdyż Maine jest od dłuższego czasu “stanem medycznym”, co oznacza że marihuana może być wszędzie legalnie spożywana w celach leczniczych.”
(29.11.2013)
Władze Berlińskiej dzielnicy Kreuzberg zdecydowały się zezwolić na otwarcie pierwszych coffeshopów w Berlinie.
(11.12.2013)
Urugwaj marihuana
„Jako pierwszy w świecie kraj Urugwaj legalizuje marihuanę. Senat w Montevideo zalegalizował uprawy, handel i spożycie marihuany pod kontrolą państwa. To rewolucja w polityce narkotykowej, ustawę przyjętą wcześniej przez izbę niższą przegłosował senat większością głosów lewicowego rządzącego Szerokiego Frontu prezydenta José Mujiki: 16 za, 13 przeciw. Debata była gruntowna i trwała 13 godzin. Kiedy klamka zapadła. Na galerii i przed parlamentem wybuchła radość zwolenników legalizacji, którzy zaczęli skandować: „Urugwaj, Urugwaj!”.
Kiedy ustawę podpisze jej główny zwolennik prezydent José Mujica. Urugwaj stanie się pierwszym państwem na świecie, który legalizuje marihuanę i reguluje prawem jej uprawę i obrót.
Urugwaj legalizuje marihuanę
Celem ustawy jest minimalizacja zagrożeń i szkód używania marihuany oraz nielegalnego narkobiznesu. Mówił senator sprawozdawca Roberto Conde. – Problemy, jakie powoduje narkobiznes w Urugwaju, nie mogą czekać, aż się zreflektuje społeczność międzynarodowa czy ONZ. Kryminalizowanie i karanie okazały się zupełnie nieskuteczne. Musimy próbować innej drogi.” cytat jest z początku artykułu w wyborcza.pl.
(1.01.2014 )
Nowy Jork legalizuje marihuanę do celów medycznych. Niektórzy zamiast truć się chemią będą leczeni naturalnie bez skutków ubocznych. Powoli lobby farmaceutyczne będzie padać, nie da się dłużej wmawiać ludziom że to zło, narkotyk itp. Marihuana to lekarstwo które leczy dusze i ciało szkoda że tak trudno to dociera do ludzi w Polsce. Za 50 lat ludzie nie będą wierzyć w to że lekarstwo które nikogo nie zabiło było kiedyś nielegalne i trafiało się w Polsce za palenie trawki do więzienia. Za to trucizną karmiono naród i on wierzył w to co mówili idioci przeciwnicy… PR1
Jamajka legalizuje marihuanę – Newsweek
01.09.2014 – „Jamajka przygotowała właśnie szkic ustawy legalizującej marihuanę. Dopuszczalne będzie posiadanie 57 gramów. O zmianach legislacyjnych poinformował jamajski minister sprawiedliwości Mark Golding. Dodał, że przepisy, dzięki którym dopuszczalne będzie posiadanie 57 gramów używki, mają wejść w życie przed końcem 2014 roku. Nowa ustawa dopuści też wykorzystywanie marihuany do celów religijnych. Rastafarianie będą już mogli palić marihuanę „rytualnie” – bez obaw, że zostaną za to aresztowani.
Dlaczego Jamajka decyduje się na to dopiero teraz? Wcześniej kraj obawiał się międzynarodowego ostracyzmu, szczególnie sankcji ze strony Stanów Zjednoczonych. Dziś, kiedy w wielu Stanach dopuszczono posiadanie marihuany, Jamajka idzie tą samą drogą. Eksperci zauważają, że może mieć też na to wpływ rachunek ekonomiczny. Wstępne badania przeprowadzone w rejonie Karaibów pokazały, że uprawa marihuany dla celów medycznych mogłaby pomóc regionowi w rozwoju.” źródło Newsweek.
05.11.2014 – ^^^
21.11.2014 ^^ 🙂
🙂 2015 Amsterdam 😉
2015:
„Udało się. Po latach walki z systemem mamy efekt. Pierwszy w Polsce coffee shop otwarty. Zgodę na otwarcie coffee shopu wydał prezydent miasta Cieszyn przy porozumieniu z radą miasta. Dużą rolę odegrali również Czesi. Radni czeskiego Cieszyna pomogli przy organizacji i kwestiach formalnych.
2016 – Przy wyborach na prezydenta w USA odbyło się referendum w sprawie legalizacji thc, kolejne stany wiedzą i zmieniają świat na lepsze, w Polsce politycy wydają się nie wiedzieć o co chodzi.
Gruzja
2017 – Gruzja przestaje karać i wydawać miliony na szukanie, zatrzymywanie, sądzenie i przetrzymywanie za marihuanę. Logiczne że to niemoralne i bez sensu. No chyba że spojrzymy z perspektywy pracowników np. więziennictwa, czy sędzin gdzie się dobrze zarabia i szybko emeryturka, tylko za to wszystko płacą też biedni ludzie. Brawo Gruzja.
Boję się narkotyków. Nie znam ich wcale. Nie mogę się więc wypowiedzieć na ten temat ani pozytywnie, ani negatywnie. Nigdy nie miałam z nimi do czynienia. Mąż próbował będąc w Holandii. Ja nie i wydaje mi się, ze nie dałabym się skusić.
Nie namawiam 🙂 ale jestem przeciwny zamykaniu do więzienia kogoś to sobie zapali używkę milion razy mniej szkodliwą niż np. papierosy… akcja się rozszerza powstaje dużo teledysków pokazujących prawdę, oraz dociera już też do sejmu, myślę że powoli prawo w Polsce się zmieni na lepsze.
Więzienia to już inna sprawa i to dla sądów. Ale jeśli ten ktoś nie sprzedaje na prawo i lewo, albo pod szkołą… Nie chcę, by to spotkało kogoś z mojej rodziny… Coś na pewno w prawie należy zmienić i złagodzić restrykcje, ale nie oczekiwałabym aż takiego luzu jak w Holandii.
Nigdy nie wiadomo może będzie jak w Holandia, ruch Palikota rośnie w siłę i ma ogromne poparcie młodych. Wiadomo że dzieci nie powinny palić a handlarze zarabiający miliony to inna sprawa, spójrz bezstronnie na skutki zażywania i porównaj śmiertelność ludzi po różnych używkach, trawka jest bardzo mało szkodliwa
Ale razem z trawką wejdą na rynek inne…, tak? Myślę sobie… tak zwyczajnie i bezstronnie… po co nam to, Dawid? Do szczęścia? Do życia? Po co?
może po to by 100.000 ludzi rocznie nie umierało od papierosów … ? może z normalnej uczciwości jak ktoś chce palić to niech pali, kto chce piwo niech ma piwo, powód że od tego ludzie zaczynają a kończą na heroina jest taki sam jak od piwa kończą na denaturat … ja nie palę trawki ale parę lat temu tata mi zmarł na raka płuc 98% jest że to przez papierosy a smoła na płucach go wykończyła … na pewno część ludzi by się przerzuciła i swoje życie oszczędziła, rządom na rękę papierosy dają ludziom truciznę wyprodukowaną tanim kosztem, maja miliardowe zyski z banderol a później ludzie umierają i znowu korzyść dla rządzących bo emerytur nie trzeba płacić … do tego działanie jest o niebo inne od np. alkoholi po których jest agresja, od trawki człowiek się uspokaja, śmieje się nie rozrabia
Nie wiem Dawid… może masz rację, a już na pewno po części. Na pewno przesada w każdą stronę jest szkodliwa i niewskazana. Fakt, ze kiedy się zabrania, to kusi się bardziej, bo przecież zakazany owoc smakuje najlepiej. Moze faktycznie przy zniesieniu restrykcji… narkotyki byłyby mniej pożądane…
Taż nie wiem jak by to było do końca… ale patrzę na szkodliwość, patrzę na umieralność po różnych używkach, patrzę na zachowanie i wychodzi mi że to nie jest takie złe. Wszystko jest dla ludzi ale tak jak mówisz, w nadmiarze wszystko jest nie dobre dla zdrowia nawet cukier czy sól …
Tak jest. 😉 Zauważyłeś, ze to jedyne, jak dotąd, miejsce, gdzie nie odeszliśmy od tematu? 😉
Teraz jak mi to uświadomiłaś to zauważyłem 😉 ale chyba ja chciałem trochę zbić z tropu solą i cukrem 🙂
A używasz soli i cukru? Jeśli tak, to też używka… 😉 Nie zbiłeś z tropu.
Soli w ogóle 🙂 jest jej dużo w kiełbasie, cukru pół łyżeczki do herbaty 🙂 wolę np. pieprz do pomidora zamiast soli, już dawno temu ograniczyłem do minimum bo dowiedziałem się że to niezdrowe, cukier to podobno biała śmierć 😉 parę lat wcale nie słodziłem jak się o tym dowiedziałem a teraz troszkę słodzę
Ja używam, bo uwielbiam wyraźny smak, ale staram się nie przesadzać. A pomidorek z pieprzem jest o niebo lepszy od tego z solą. 🙂 To prawda, że i sól i cukier są szkodliwe. Ale myślę, ze w nadmiarze, jak wszystkie inne przyprawy. Ciekawe tylko… dlaczego nikt nie pisał nic o tym, czy pieprz jest szkodliwy, czy nie. Zwłaszcza, ze są różne rodzaje… Może nie jest, ale ja jestem ciekawa. 🙂
Pieprz jest dobry na trawienie, ale tak jak mówisz nie w nadmiarze bo ostre potrawy są też nie zdrowe dla żołądka. Jak używasz u umiarem to nic złego a tylko smacznie smakuje 🙂
No i widzisz… wszystko można, ale umiar tu gra najważniejszą rolę. Tak jest i w innych dziedzinach życia. Trzeba równowagi. Za dużo źle – za mało też niedobrze… Mądrzy mówią, że życie jest bardzo proste, tylko ludzie je sami komplikują… 🙂 Tymczasem – im prościej, tym lepiej i… zdrowiej. 🙂
Możliwe że sami sobie komplikują, wszystko jest dla ludzi tylko z umiarem 🙂 nawet witaminy w dużych dawkach mogą być szkodliwe
Otóż to – mogą zaszkodzić nawet witaminy. 🙂
Więc musimy jeść wszystko z umiarem i w odpowiednich dawkach, bo tak samo jak nadmiar tak samo brak witamin niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu może zaszkodzić a nawet na pewno zaszkodzi 😉
Cały świat opiera się na harmonii… Dlatego też, kiedy tę harmonię się zachwieje, różne są tego skutki, ale na pewno nie przyjemne. Wycinamy drzewa, emitujemy rożnego rodzaju gazy w przestrzeń, zanieczyszczamy rzeki, morza…, wysyłamy satelity w kosmos… i wszędzie tam widoczne już dziś są skutki tych działań. Gdzie jeszcze nie ingerował człowiek i czego jeszcze nie zepsuł…? Zmienia się klimat, lodowce topnieją, mamy kataklizmy niespotykane dotąd… i wiele innych zjawisk, z którymi nie umiemy sobie dać rady… Ale to wszystko przecież… na własne życzenie.
Ingerujemy we wszystko i powoli są tego skutki, niestety w życiu na ziemi najważniejsze są pieniądze a trucie środowiska przez bogatych jest dopuszczalne … Biedni też nie dbają śmieci w lasach czy na ulicach, Europa coś próbuje zrobić ograniczając emisje CO2 o 40% w ciągu paru lat, ale ja uważam że to bardziej wojna gospodarcza która niestety uderzy najbardziej w nas … u nas 97% energii jest z węgla. Nie ma alternatywy a atom nie jest wcale taki tani pomijając przeciwników których ciężko przekonać że najbogatsze państwa mają elektrownie a gdyby nie miały to na pewno nie były by najbogatsze. Jeżeli już to powinno się dbać o środowisko na całym świecie a nie Europa będzie dbać a Stany czy Chiny najwięksi truciciele nie będą.
Przejeżdżając kilometry przez Włochy… widziałam mnóstwo miejsc, gdzie na polach zainstalowano solary. Podoba mi się takie rozwiązanie. Naturalna energia – to jest mądre i dobre dla wszystkich. U nas Unia chce dopłacać do takich inwestycji – sama miałam ofertę. Ale to jeszcze za drogi interes… Ale cieszę się, ze coś się ruszyło.
Czystej energii ze słońca jest coraz więcej widać na domach jednorodzinnych, unia zwracała chyba połowę kosztów takiej instalacji ale to rzeczywiście drogie rzeczy. Może weźmiemy się za środowisko zanim będzie za późno, z wycinką drzew na książki i zeszyty problem sam się rozwiązuje dzięki komputerom różnego rodzaju, w Polsce chyba w poznaniu już w jednej szkole nie ma żadnych zeszytów książek mają tylko tablet warty 100 złoty i tam jest wszystko za darmo. Fajne rozwiązanie dużo mniejsze koszty i miej kilogramów do noszenia, ale cywilizacja z drugiej strony zabiera miejsca pracy.
To moja wieczna bolączka… – środowisko. Nie dbamy i długo ludzie chyba nie będą zdawać sobie sprawy z tego, że to bezsporna konieczność, nie podlegająca żadnej dyskusji, aby o to dbać. Sterty śmieci, z którymi nie wiemy, co zrobić, wycięte drzewa, zanieczyszczone wody… i niemal zero inicjatywy, by to w jakimś stopniu naprawić, czy choćby poprawić. Środowiska ekologiczne są za słabe i mało brane pod uwagę wśród decydentów. Szkoda… Szkoda nas wszystkich. Energia słoneczna powinna być dostępna powszechnie i nie tak drogo. Powiedzmy, że koszt – jak np. centralnego ogrzewania. To niewyczerpalne źródło. Ale po co, skoro trzeba zbijać fortuny… Ale mi się marzy… 😉
Prawidłowo Ci się marzy 😉 parę tygodni temu słyszałem w wiadomościach o nowym młodym dziecku, czteroletnia dziewczynka z Wielka Brytania została przyjęta do Klubu Mensa jako jeden z tysięcy geniuszów o wysokim ilorazie inteligencji, ale chodzi mi o to że gdy podawali różne objawy młodych mądrych ludzi to jeden z nich jest taki że dzieciaki wykazują duże zainteresowanie losem naszego świata. Pewnie dużo więcej dzieci rodzi się którzy mają w myślach wycięcie wszystkich drzew, albo zanieczyszczenie wszystkich rzek byle by zarobić miliony, ale bądźmy dobrej myśli i starajmy się sami, upominajmy innych i krok po kroku może dojdziemy do takiej samo kultury jak np. Niemcy 😉
Dzieci są dobre z natury. Dopiero świat zewnętrzny je zmienia i powoduje, ze zapominają… co dobre, a co złe. Patrz, dorosły człowiek już nie potrafi się tak szczerze śmiać, jak dziecko. Już nie umie być tak ufny, bezinteresowny i szczery… Zdarzają się coraz częściej Dzieci Słońca /Indygo/ wyjątkowe dzieci – geniusze o szczególnej wrażliwości na świat, ludzi, zwierzęta /podobno rozumieją nawet język zwierząt/… Ale to od nas zależy, czy ten geniusz będzie rozwijany w tym właściwym kierunku, prawda? Wszystko jest przecież możliwe…
Tak Elu prawda, to my w większości kształtujemy młode umysły i mamy duży wpływ na to kim zostaną gdy dorosną. A w mniejszości ma na nie wpływ zły świat … do tego dochodzą bardzo nieprzewidziane losowe zdarzenia ludzkie i prawda jest taka że nie ma nic pewnego i wszystko się może zdarzyć, to znaczy że dziecko mądrych rodziców może spaść na dno a dziecko np. alkoholików może osiągnąć sukces. Może takie stowarzyszenie mądrych ludzi do którego zaproszono dziewczynę choć w małym stopniu będzie miało wpływ ba to kim zostanie w przyszłości i że będzie służyło dobru nie złu.
Myślę, ze ważne jest, aby pozwolić dzieciom być sobą, zanim zabijemy w nim jego własną osobowość. Nie wszystko, co dobre dla mnie, będzie dobre dla mojego wnuczka na przykład.
Dorośli są po to, by ochronić od niebezpieczeństwa i wskazać kierunek, ale one nie muszą wcale nas słuchać i to powinniśmy akceptować. Nie po to, by móc powiedzieć ,,a nie mówiłam???”, ale po to, by same mogły doświadczyć, ze jest lepsza droga. Nawet jeśli obiorą złą drogę, Dawid… nie wolno nam ich potępiać i alienować. Po to jest na świecie dobro, aby wiedzieć, ze jest i zło. Katolicyzm opiera się na wybaczaniu i taka powinna być nasza postawa. Nie nakazy i zakazy, bo to zabija indywidualność, a OBECNOŚĆ, życzliwość, zrozumienie i wsparcie.
To prawda dzieci powinny iść swoja droga a rodzice powinni pomóc im ją odnaleźć, dość często się zdarza że rodzice chcą by ich dzieci spełniały ich niespełnione marzenia i od małego je ukierunkowują w jakąś dziedzinę życia. Czasami to się udaje a czasami nie, wybaczać trzeba bo każdy popełnia błędy, większość chce, rozumie i stara się poprawić tylko trzeba dać im szansę.
Zgadzam się i dodam jeszcze, że to jednak się raczej nigdy nie udaje. Jeśli dziecko idzie w ślady rodziców, albo według ich rad i jest mu dobrze, to ok… Gorzej, kiedy dziecko zmienia swoje ścieżki dla rodziców i długo udaje, ze jest ok… Takie postępowanie lubi się mścić i kiedyś rodzic usłyszy gorzkie słowa prawdy… W dodatku będzie miał żal, że przecież jak to… tak się poświęcałem, tak dobrze chciałem, a on… niewdzięcznik… Przecież nie w tym rzecz, by się poświęcać…, narzucać swoje poglądy. A w tym, by umożliwić dzieciom dokonanie dobrego wyboru. Dobrego dla niego, nie dla nas. Nie musi się nam to podobać, ale powinniśmy to akceptować bez zbędnych komentarzy i uwag. Czy słyszałeś kiedyś, aby dziecko prosiło rodziców o to, by… się dla niego poświęcili???? Nie, prawda? Jeśli więc to robili, to tylko i wyłącznie na WŁASNE życzenie. Nikt im nie kazał. Nie mogą też właściwie mieć o to pretensji.
Jedno jest pewne… nie można i nie trzeba uszczęśliwiać nikogo na siłę.
Nie chcę ale muszę się zgodzić z Tobą 🙂 żartuję chcę i się zgadzam bo tak samo myślę, a wiemy ile razy tak jest jak pisałaś… często rodzice przymuszają dzieci do nauki np. gry na pianino ale żeby coś osiągnąć w tej dziedzinie to trzeba zaczynać wcześnie i nie zawsze wiadomo czy dziecko będzie chciało iść tą ścieżką gdy dorośnie, i to jest spoko tylko jeżeli w wieku np. 12 lat dziecko nie che grać a np. malować to powinno się na to pozwolić.
Zioło jest cool, otwiera umysł i nie jest takie szkodliwe 🙂
Też tak myślę 🙂
Dokładnie tak. Nie wolno mu odbierać własnych marzeń i ambicji, a wspierać je. Mam w rodzinie kogoś, kto raczył swojego synka od wczesnego dzieciństwa dodatkowymi zajęciami… Matko, ile tego było… Od pianina, bo mama gra, poprzez karate, szachy, bo tata lubi, do zupełnego braku czasu i… przyjaciół. Takich zwykłych kolegów z podwórka i szkoły… Dziś mama jeździ z nim na zajęcia na studia! Czeka, aż syn skończy… A że chodzi na uczelnię eksternistycznie, czyli kiedy chce… nie wiem, kiedy je skończy… Nie gra ani na pianinie, ani w szachy… fotografią i filmem się zainteresował… Robił zdjęcia na pogrzebie i ustawiał nas, jak małolaty do zdjęcia… 😉 Chuck Norris też z niego nie jest… Masakra. Czasem mi go szkoda.
Przypomniały mi się kawały z Chuck Norris 🙂 Kiedy Chuck Norris spogląda w niebo, chmury pocą się ze strachu. Nazywamy to deszczem. 🙂 czasami tak jest właśnie jak piszesz, ale jeszcze nie wszystko stracone może się uda świat podbić 🙂
Oj, Chuck Norris to cała gama śmiesznych kawałów. Przecież on potrafi wszystko. 🙂
Chuck Norris jest jedyną osobą, który ułożył kostkę Rubika w jednym ruchu – kopnął ją z półobrotu 🙂 nie wiem czemu tak się na niego uparli, ja pamiętam filmy akcji i dokumentalne w których super występował, i miał też przyjemność trenować z samym Bruce Lee
🙂 Ja myślę, że to dlatego, że filmy z jego udziałem były robione jakoś na jedno kopyto i zawsze było wiadome, że to on wygra. Nie tylko o nim są serie dowcipów. Tak jak o tym, który wszystko potrafił zrobić z niczego, Adamie Słodowym, czy o tym, co potrafił zrobić bombę z balonika dla dzieci 😉 W każdym razie myślę, że to nie złośliwe żarty. 🙂 Jest ich niezliczona ilość. 🙂
No tak większość nie jest zła a dowcipna 🙂 dobry gość to zawsze wygrywał, MakGajwer to dopiero potrafił zrobić wszystko z niczego 🙂 nie wiem jak w innych krajach to wygląda ale u nas dowcipy są już bardziej popularne niż jego filmy.
No ten to przechodził sam siebie… 🙂 To o nim napisałam, że z balonika bombę potrafił zrobić, ale zapomniałam tego sławnego nazwiska. 😉 Często mówię do męża, że go wezwę na pomoc, jak nie umie mi czegoś naprawić. 😉
heh jak mąż nie umie wszystkiego to się nie złość 🙂 nie można znać się na wszystkim, z balonika wypełnionego łatwo palnym gazem łatwo zrobić bombę 😉 mnie się podobał ten serial bo trochę to było przesadzone ale przynajmniej ziarenko prawdy w każdym wynalazku się znalazło 🙂
Ja też lubiłam ten serial, tylko mąż nie bardzo, bo od wtedy się na niego denerwuję, że nie jest taki wszystkoumiejący. 😉 Ale muszę czasem się pozłościć, kiedy kran cieknie dwa miesiące… Wypada mi samej w tego spryciarza się zmienić. 🙂 A jak nakrzyczę, to zaraz nie cieknie… 😉
Kobiety zawsze łatwo rozplanowują czas swoim facetom 🙂 ale skoro cieknie tak długo to trzeba jakoś zmotywować męża by zrobił, albo wykrzyczeć magiczne słowa czary mary by się samo zrobiło 🙂
Aj tam, zaraz rozplanowują. 🙂 To tylko konieczność, kiedy z prośbami nie wypala. 🙂
Tak już jest w życiu, Dawid… ktoś musi być tą szyją, by głowa się kręciła… Niech myśli, że rządzi… 😉
Nie no jasne rozumiem czasami każdy ma lenia i warto go obudzić a jeżeli się pierwsze spróbuje delikatnie to wszystko ok 🙂
No i tak właśnie szyja kręci głową…
A głowa myśli, że to tylko jej zasługa, że wszystko się dobrze układa… 😉
To głowa steruje szyją i wszystkim co ważne 🙂 ale to zależy z której strony patrzeć, obie rzeczy i głowa i szyja muszą współpracować bo jedno ciało to zespołowe zjawisko
Ale nogi moje… 😉 Mąż sam mówi, że gdzie sam nie może to mnie pośle… 😉 Znaczy… coś też o diabłach wspominał… 😉
to ciekawe, a czy to wysyłanie Męża ma coś wspólnego z Kobieta demoniczna ? 🙂
No masz… demonem zostałam… A dotąd nazywano mnie aniolem blogowym, to i napisałam potem taki wiersz:
Jestem Tu, bo Stamtąd widziałam
mimozy blask złoty jesiennej
i lato zamknięte w kasztanie
i w tęczy Przyjaźnie zaklęte
Jestem, bo przyjść sama chciałam
i drogę wybrałam dla siebie
Więc zeszłam po Mlecznej Drodze
z Oriona, co błyszczy na niebie…
Wybrałam Miłość i Radość
by trafić z Nią właśnie do Ciebie
Aniołem nazwano mnie Tutaj.
Tak. Jestem Nim. Mieszkałam w niebie.
😉
hohohohohoho dobre 🙂 nie gniewaj się żartowałem z tym demonem tylko spytałem nie nazwałem, wiersz na prawdę super 🙂
Nie gniewam się, raczej rozbawiłeś mnie tym zapytaniem… 🙂 Stąd wyszukałam tamten wiersz. 😉 Nie znasz mnie jeszcze z tej strony, to musiałam się przedstawić, nie? 😉 Anioł blogowy się kłania pięknie. 🙂 A w pracu jestem ,,Pani od Aniołków”. 😉
Pani od Aniołków 🙂 skoro tak znajomi mówią to wierze że tak jest 🙂
🙂 Kłaniam się. 🙂
Ja jak zwykle mam dziwne skojarzenia muzyczne tym razem takie „DeSu – Kto wie czy za rogiem” 🙂 nawet nie pytam wiem że znasz ten świąteczny utwór 🙂 może ja takiego spotkałem i to Ty 🙂 żartuję trochę oczywiście
…nie stoją Anioł z Bogiem…” jasne, ze znam 🙂 No to spotkałeś. 😉 I to wcale nie żart. Jeszcze się przekonasz. 🙂
hehe 🙂 fajna piosenka bardzo mi się podoba
😉
🙂
_____________________#_____________________
__#_________________###________________#___
___##______________#####_____________##____
____###____________#####___________###_____
_____#####_________#####________#####______
______#######______#####_____#######_______
________#######____#####___#######_________
___________#####____###___#####____________
__#######______###__###__###______#######__
______########____##_#_##____########______
__________#########_###_#########__________
_________________###_#_###_________________
_____________#####___#___####______________
_____________________#_____________________
____________________###____________________
🙂
Ludzie przejrzyjcie na oczy, spróbujcie bezstronnie spojrzeć na marihuanę bez żadnych uprzedzeń, poczytajcie o szkodliwości, działaniu i pomyślcie czy warto zamykać palaczy na 3 lata do więzienia jak stanowi polskie prawo …Stolica USA też ma teraz radykalne prawo ?„Posiadanie i używanie marihuany w stanie Waszyngton stało się dozwolone – tak mówi nowe stanowe prawo” chcielibyśmy wszyscy by nasz kraj pod względem gospodarki i zamożności wyglądał jak Holandia, czy marihuana to przepustka do heroiny tak mocnej jak alkohol ? to tak samo jak piwo jest przepustką do denaturatu … czy to jest szkodliwe ? nikt jeszcze od tego nie umarł. Przeciwni są farmaceuci bo to lekarstwo na którym nic by nie zarobili a każdy sobie mógłby w domu sadzić, przeciwni są mafiozi którzy by milionów nie zarobili na tym, tak samo rządzący którzy tanio produkują truciznę (papierosy) a drogo sprzedają, w np. Urugwaju można mieć w domu 6 krzaków i to wystarcza by nie kupować żadnych używek i nie dostarczać ogromnych miliardów do budżetu państwa to są prawdziwe powody dla których się wmawia ludziom że to wielkie zło … a nawet jak to Was nie przekonuje to dajcie ludziom wolny wybór, prohibicja to nie jest dobre rozwiązanie bo bardzo zyskują na tym organizacje przestępcze. Pomyślcie że jeżeli wydaje się Wam niesłusznie że to szkodliwe to kiedyś wszyscy mogą odkryć prawdę i zakazać rzeczywiście szkodliwe substancje które są w papierosach czy alkohol jak w tedy byście się czuli gdyby wam zabroniono pić lub palić pod groźbą wiezienia, marihuana to naprawdę nic złego. Zrozumcie że na walkę z wiatrakami państwo wydaje setki milionów i to nie pomaga i nie pomoże, czy nie lepiej zamiast wydawać zarabiać jak np. w Waszyngton czy Holandia ? pomyślcie czy moralnym jest zamknięcie przykładowego chłopaka do więzienia na 3 lata bo np. miał w domu 4 gramy marihuany ? czy policja nie ma ważniejszych rzeczy do roboty tylko latać za chłopakami którzy pają najmniej szkodliwszą używkę na świecie ? ,,, cytat z Facebook, walka by ludzie otworzyli głowy trwa, choć nie jest łatwo przekonać do oczywistego faktu że marihuana to nic złego, nie jest łatwo przekonać innych by myśleli samodzielnie a nie tak jak chcą przeciwnicy, nie chodzi tu o zdrowie jak się wmawia szarej masie która nie potrafi samodzielnie ocenić prostej rzeczy … chodzi o pieniądze ludzie a nie o furtkę do twardych narkotyków czy zakłamaną szkodliwość marihuany … Chodzi o to by Was szybko na raka od papierosów wykończyć i na Was dobrze zarobić, a nie dać używkę którą każdy by miał w domu i za darmo sobie ją hodował i dłużej żył pobierając emeryturę …
„…może wreszcie znikną długi skarbu państwa, towar nie będzie trefny zawsze czysta świeża gandzia…” niestety podejrzewam że długi się zwiększą, jest to na rękę bankowcom którzy mają kasę z odsetek i lobbują przez kupowanie ludzi wpływowych którzy o tym decydują, ci co zadłużali Grecję mam na myśli rządzących są świetnie ustawieni i żyją w innym świecie. Za jakiś czas np. 50 lat o tym powiedzą otwarcie opinii publicznej służby które to obserwują, czy nawet zwykli ludzie którzy mją np. reportarz, coraz ciężej dochować tajemnicy w cyfrowym świecie, nawet te z czasów mniej komputerowych da się w większości ujawnić np. 2 wojna światowa. Kiedyś się ludzie dowiedzą i odkryją prawdę tak samo jak kiedyś odkryli że inkwizycja to nie jest dobre rozwiązanie, szkoda że to tak długo trwa pewnie przez to że niektórzy boją przyznać się do błędu i cały czas idą w zaparte, zamiast zrobić ciach pomyliłem się zioło nie jest takie złe i od razu na dobrą ścieżkę się przestawić. Na początku pisałem że zwiększą się długi państwa nawet mam ciekawą teorie spiskową na ten temat, za rok do budżetu państwowego będzie się wliczać obroty między innymi z prostytucji i handlu narkotykami, chore pomysły ale mają swoje dobre strony …(dla nas zwykłych ludzi złe) np. minister finansów (czarodziej od zadłużania polski) powie obroty z nielegalnych źródeł są na poziomie 70 miliardów zysku dla np. mafii, i stwierdzi że poziom zadłużenie państwa do PKB jest 15 procent czyli można jeszcze pożyczyć … a w rzeczywistości tej kasy nie będzie bo wróci w 90 % np. do Holandii, pomysł tylko po to by się bardziej zadłużać i być pod kontrolą garstki ludzi którzy trzymają 80 % świata w finansowych ryzach. W ogóle jak to udowodnią że np. na marihuanie mafia zarabia milion złoty dziennie ? co powiedzą tu jest jeden diler tyle sprzedaje tutaj drugi i tyle sprzedaje na taką kwotę ? chore przepisy, które będą powodem manipulacji z zadłużeniem państwa do PKB. Kiedyś o tym powiedzą prawdę tak samo o lobby mówiącym że marihuana to wielkie zło za które trzeba zamykać do więzienia, może nie jutro, za rok, ale jestem pewny że w końcu runą mury i będziemy żyć w wolnym kraju a rządzący będą dbać o dobrobyt państwa, a nie wyłącznie o swoje interesy. Póki co polscy rządzący pozwalają zabijać zwierzęta dla celów rytualnych w okrutny sposób, a przykładowego chłopaka który zapali marihuanę by się zrelaksować, nikomu krzywdy nie zrobił zamkną do więzienia nawet na 3 lata jeżeli nie będzie chciał być kapusiem… w Waszyngtonie, Holandii czy Anglii by go nie zamknęli ale to jest polska … Zacznij patrzeć oczami i rozumieć rozumem swoim, nie daj się manipulować sam oceń sytuacje i bezstronnie sobie opowiedz czy marihuana jest złem ?:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=rl2tvHpasFs?rel=0&w=500&h=315]
nasiona są w naszym kraju legalne i powstaje coraz więcej sklepów w internecie które takie nasiona marihuany sprzedają a mało tego dochodzi także sprzedaż stacjonarna, kiedyś sprawa przecież nie do pomyślenia…
Wiem że są legalne, chyba zawsze były, dalej walczymy aż w końcu się uda i ludzie będą mogli się śmiać tanim kosztem, delektując się dymem bez strasznych skutków ubocznych, a nie jak teraz np. smoła w płucach i rak po papierosach … niby czasy i ludzie mądrzejsze, ehh szkoda gadać
Kiedyś za palenie czy sadzenie nie zamykano do więzienia, więc i nasiona były do pomyślenia 😉
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0m4OxtdfPEw?rel=0&w=420&h=315]
Thanks for finally talking about > Marihuana – Real-Blog.eu
< Liked it!
thanks, Robot