Płaca minimalna Niemcy 8,5 Euro

 In Wiadomości, Życie

Płaca. Pierwsze wstęp. Z pierwszej niewyszukanej strony cytat. : „Chodzi o ustawę o płacy minimalnej. Według przepisów, które weszły pierwszego stycznia, każdy pracujący na terenie Niemiec będzie zarabiać co najmniej 8,5 euro za godzinę. W przeliczeniu – ponad 36 złotych za godzinę.

Okazuje się, że w niektórych przypadkach niemieckie stawki trzeba wypłacać także w Polsce. Polscy przewoźnicy boją się, że wyrównanie stawek zniszczy ich konkurencyjność. W tej chwili średnia stawka, którą dostają nasi transportowcy wynosi 12 złotych za godzinę.

Ciężarówka

Ciężarówka

Rzecznik niemieckiego ministerstwa pracy Dominik Ehrentraut potwierdził. Że przepisy dotyczą również polskich kierowców ciężarówek przejeżdżających przez Niemcy. – Płaca minimalna obowiązuje zasadniczo wszystkich pracowników. Zarówno krajowych jak i zagranicznych, jeśli poruszają się po terytorium Niemiec – powiedział Ehrentraut.Problem. W tym, że nie do końca wiadomo jak Niemcy mieliby sprawdzać, ile zarabia Polak w delegacji w Niemczech albo polski kierowca tira.” money.pl.

Dużo się mówi o problemie w PR1 – Radio Kierowców, jeżeli chodzi o sprawdzanie tego to jakoś sobie poradzą, może zmuszą polskich pracodawców do przelewania kasy na konto a nie pod stołem omijając podatki, jak to się w większości przypadków dzieje.

Z tego co akurat usłyszałem a nie słucham cały czas tylko na wyrywki. Jest mniej więcej po połowie głosów za i przeciw, głosy przeciw to pewnie pracodawcy polscy którzy przyzwyczajeni przez długo rządzące PO do płacenia ludziom ile chcą. Może to być umowa o dzieło na np. 500 zł. miesięcznie i luz. W Niemczech nie ma takiej paranoi że ktoś pracuje i nie stać go na jedzenie. Tam jak ktoś chce  pracować to zarabia i często więcej niż 8,5 Euro na godzinę, więc na życie go stać bo ceny w sklepach są podobne do naszych krajowych.

Truck

Truck

Ja Niemców rozumie mają spoko kraj który troszczy się o rodaków i jest miło. Mają pieniądze za pracę i gdyby mieli pozwolić pracować za mniej, to jak oni mają konkurować z tanimi polakami którzy będą nawet robić za 4 Euro na godzinę ? A takich polaków są miliony bo w Polsce robią za 2 Euro na godzinę … I z chęcią by się zamienili.

Fajny kraj gdzie jest dużo pracy i to za którą można spokojnie żyć i się nie przejmować pieniędzmi. Nie sztuka konkurować z kimś jak się zrobi coś 4 razy taniej. I tak to w dużej mierze wykorzystujemy bo sam pracuje sezonowo w Niemczech i to za takie pieniądze za które Niemiec nie będzie pracował. (Nie narzekam, ciesze się bo w POlsce robiłem za dużo mniej).

Podsumowując, niech Polska też wprowadzi płacę minimalną która będzie obowiązywać wszystkich. I która będzie pozwalała na godne życie bo w tej chwili można pracować na pieniądze które nie pozwolą na przeżycie i to jest system do du..

Umowy bez minimalnej płacy psują rynek bo każdy musi ciąć jak najniżej by wygrać przetarg. A później bankrutuje jak WSZYSTKIE polskie firmy robiące np. przy autostradach na Euro … Niemcy nie pozwalają by rodacy robili za tyle co im nie wystarczy na przeżycie, u nas wprowadzono umowy o dzieło by bezrobocie spadło i co się dzieje z rynkiem pracy ? nie będę pokazywał statystyk niech każdy się rozejrzy w koło znajomych i po mieście a zobaczy czy pracy jest więcej, może i jest ale tak jak wcześniej na czarno.

My się nie przejmujemy bo do nas nie przyjedzie 5 milionów emigrantów jak np. do Anglii czy Niemiec ale postawmy się w ich sytuacji ?? Zbudowali sobie fajny kraj i dbają o niego, mają wprowadzić głodowe stawki by ludzie się chwytali brzytwy ? Lepiej niech każdy zarobi i nie nie martwi się o pieniądze czy jedzenie, tak ? Dla czego do nas nie przyjadą imigranci to wiadomo, ciężko o pracę która pozwoli się utrzymać taki mamy system … Bo oczywiście na czarno to w jeden dzień znajdę robotę ale Ja już nie chcę tak pracować.

Rozumiem Niemców i popieram działania na rzecz pracowników którym się należy godziwe wynagrodzenie. Jest dużo firm co zarabiają miliony na czysto, a ludziom płacą jak najmniej i to jest taka poprzeczka która się pracownikowi według mnie należy. To nie jest dużo za pracę po Niemczech czy w Niemczech to jest minimum, właściciele firm transportowych w Polsce nie przejmujcie się macie jeszcze pole do popisu, bo wydaje mi się że niemieccy kierowcy zarabiają więcej niż te 8,5 Euro na godzinę i to za miej pracy w lepszych warunkach ;).

.

.

Recommended Posts
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mateusz
Gość

Rzeczywiście kiedy tak stawiasz sprawę to można Niemców zrozumieć. I moim zdaniem skoro chcą wprowadzić taką płacę minimalną to ich sprawa. Problem pewnie znów będzie miała UE ze względu na zabijanie konkurencyjności… niestety. Pozdrawiam!

Hybrydowy Żołnież
Gość

Nawet bardzo ciekawe tematy są to przeczytania 😉 Fajne 🙂 Może i ja mieszam wymyślone rzeczy z prawdą ale i tak świetne 🙂

Poczta

Jak chcesz to napisz, bądź wyrozumiała/y nie siedzie ciągle przy komputerze ;)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

ReligiaDobro