11 listopada – Józef Piłsudski

 In Polityka, Życie

Jutro 11 listopada święto odzyskania (po 123 latach nieistnienia na mapach…) niepodległości i dozgonnej wdzięczności dla Józef Piłsudski, nikt nie wątpi w to że był Herkulesem, dobrym politykiem i mądrym człowiekiem. Ciekawostką jest to że grywał w trudną królewską grę szachy, prawie każdy zna jego życiorys lub znaczenie dla Polski więc postaram się o rzeczach nie oczywistych a prawdziwych, taka historia bez cenzury 🙂

Józef Piłsudski na mnie zrobił wrażenie tym że był szczery i powiedział np. „Religia jest dla ludzi bez rozumu.” albo „Racja jest jak dupa, każdy ma swoją. „.

Jozef Pilsudski na banknocie

Józef Piłsudski na banknocie

„W dzieciństwie moim ciągle szeptano mi w uszy tzw. mądre przysłowia: „Nie dmuchaj pod wiatr!” „Głową muru nie przebijesz!” „Nie porywaj się z motyką na słońce!”. Doszedłem potem do wniosku, że silna wola, energia i zapał mogą te właśnie zasady załamać. I obecnie kiedy stoimy wobec wielkich zadań dalszej budowy państwa polskiego, właśnie potrzeba nam ludzi, którzy potrafią tej starej mądrości tych przysłów się przeciwstawić. ” (odpowiedź na przemówienie rektora Uniwersytetu Lubelskiego, 11 stycznia 1920.)

„Niepodobna oddać tego upojenia, tego szału radości, jaki ludność polską w tym momencie ogarnął. Po 120 latach prysły kordony. Nie ma „ich”. Wolność! Niepodległość! Zjednoczenie! Własne państwo! Na zawsze! Chaos? To nic. Będzie dobrze. Wszystko będzie, bo jesteśmy wolni od pijawek, złodziei, rabusiów, od czapki z bączkiem, będziemy sami sobą rządzili. (…) Cztery pokolenia nadaremno na tę chwilę czekały, piąte doczekało. (…)”  Jędrzej Moraczewski po zdobyciu niepodległości. Listopada 11.

Trzej muszkieterowie z PiS wylecieli z partii Ryanair’em, elita która uważa się za bez grzechu jest wyrafinowana i bezwzględna w dojeniu nas z kasy, sprawa wyszła przez przypadek a ja nie wierze że sam Prezes tej świętej partii jest taki nieskazitelny, i tak kocha ludzi i chce dla nich dobra … ja was

Jozef Pilsudski na zdjęciu

Józef Piłsudski na zdjęciu

znam 🙂 populiści, socjotechnika, manipulacja, kasa nie ważna ludzie inne rzeczy się liczą, wiec się pomódlcie a ja polatam po świecie i pobawię się za waszą forsę, do tego parę wojen rozpętam i będę traktować was jak niewolników tylko trochę inaczej niż w Egipcie przy piramidach.

Tyle czasu minęło a Ja czytam słowa napisane przez Jędrzej Moraczewski i dzięki wszystkim jest trochę lepiej.

Film pod spodem nie tylko związany z Józef Piłsudski ale trochę szersza historia która dużo uczy, ale ten czas leci, ale też bardzo nas zmienia, choć wojny dalej trwają jak nie militarne to gospodarcze lub te na psychice człowieka, które czasami mogą być gorsze niż kula w nogę, na ziemi człowiek człowiekowi wilkiem, z paroma łagodniejszymi odmianami walki o życie w betonowo szklanej dżungli.

Czy będzie lepiej w przyszłości ale nie tylko w naszym rejonie a na całym świecie ? na wspólnej planecie Ziemia ? wirze że tak ale trzeba więcej takich mężów stanu jak Józef Piłsudski, który nie patrzył na pierniczoną poprawność polityczną tylko mówił jak jest szczerze, znany był z tego że nie przywiązywał wagi do materialnych dóbr ani monet. To tyle o Józef Piłsudski idę świętować <^ ^,> 😉

 

.

.

Recommended Posts
Showing 2 comments
  • we

    Hej,byłeś u mnie na blogu. To i ja tu wpadłam. Co nam po Tym Święcie? Niepodległość napewno! A na ulicach,dzisiejszych ulicach- burdel. Pozdrawiam:-D

    • Deawu

      Hej, miło że wpadłaś 🙂 pozdrawiam

Poczta

Jak chcesz to napisz, bądź wyrozumiała/y nie siedzie ciągle przy komputerze ;)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Tomasz Adamek v Artur SzpilkaNowy Jork