Sposób myślenia

 In Nocne pisanie, Polityka, Życie

Sposób myślenia, w naszym świecie 1 % ludzkiej populacji posiada 40 % zasobów ziemi, co dziennie z głodu i chorób umiera 3400 dzieci, połowa mieszkańców globu żyje za mniej niż 2 dolary dziennie… „Świat jest zarządzany przez osoby zupełnie inne od tych, o których myślą ludzie nie mający dostępu za kulisy władzy” – Benjamin Disraeli.

Dlaczego my ludzie żyjący w mądrych czasach, czasach w których wiele rozumiemy i dużo wiemy nie potrafimy wyjść z długów państw, ciągłego powiększania się długu publicznego ? Ludzie mający władzę nie chcą tego, ludzie rządzący światem chcą by reszta była niewolnikami procentów i zadłużenia.

Punkt widzenia

Punkt widzenia

Na chwilę odniosę się do obecnej sytuacji w Polsce i UE, dostaliśmy potwierdzenie że w ciągu 2 lat będzie nam udzielona pomoc dla młodych ludzi celem znalezienia pracy. Czyli firmy dostaną jakieś pieniądze gdy zatrudnią osoby do 25 roku życia, ale to jest sztuczne zmniejszanie bezrobocia bo po tej pomocy wszystko wróci do obecnego stanu. Miejsca pracy kreuje rynek, jest popyt np. na produkty to fabryka zwiększa zatrudnienie i produkuje więcej bo są chętni by kupić, firmy zatrudnią bo oczywiście będzie to dla nich opłacalne, pracownicy prawie za darmo, popyt wewnętrzny też się zwiększy bo ludzie będą wydawać, ale gdy kasa się skończy będzie tak samo jak teraz, albo gorzej. Fakt że lepsze to od rządzących niż nic, można by za tą kasę zmniejszyć koszty pracy by z 3000 zł. zarobionych, pracodawca nie musiał składek płacić 2000 zł. nie musiał oszukiwać i zatrudniać na 1/2 etatu, 1/4 etatu na papierze a w rzeczywistości mieć pracownika na półtora etatu. Pracodawcy zatrudnią, chętnie za to wezmą pieniądze, przydzielą do kogoś do pomocy ale gdy się skończy kasa to będzie tak jak teraz, myślę że to sztuczne nakręcanie gospodarki to tylko na chwilę a lepiej myśleć by coś na stałe poprawiło zatrudnienie w naszym kraju. Jasne że jak rządzący nie mają innych pomysłów to dobre i to. Trochę jest to powiązane z tematem wpisu bo niektórzy mogą się przyzwyczaić, myśleć że są potrzebni zarabiają, mogą zacząć mieć zobowiązania finansowe a później może być zonk, bo ktoś ich zatrudnił tylko dla tego że miał za to pieniądze a nie bo ich chciał, gdyby ich chciał to by wcześniej to zrobił. Może też tak być że jakaś cząstka tych ludzi zostanie na stałe w fabryce, na to może liczy rząd, jednak jeżeli oni zostaną to inni stracą pracę bo rynkiem zatrudnienia kieruje gospodarka, jeżeli w przykładowym sklepie pracują 3 osoby to właściciel zatrudni na 2 lata następne dwie czy jedną osobę jak mu się zapłaci, ale nie będzie trzymał 45 lat kogoś kogo nie potrzebuje i sobie bez niego radzi.

Myślę że już w coraz większym stopniu na bezrobocie ma wpływ robotyzacja, maszyny itp. no niestety temat trochę ostatnimi latami zapomniany ale taka prawda, nowoczesne roboty doją krowy, spawają samochody, paru ludzi obrobi hektary pola nowoczesnymi kombajnami a kiedyś robiło się to ludźmi dziesiątkami. Tysiące zdjęć robi się samemu bez klisz i ciemni. Automatyzacja zarządzania przez programy, komputery które zastępują setki ludzi w prywatnych firmach, tylko w ZUS nic się nie zmienia i naszej państwowej administracji, pewnie dla tego że gdyby tą instytucje skomputeryzować to następne tysiące ludzi by nie miało pracy, a może by znaleźli robotę która by na siebie zarobiła a nie jak np. LOT który ma setki milionów strat co rok, państwo nie ma długów odsetek nie musi płacić, kasy opór to może wydawać setki milionów co rok na firmę która wydoi ile się da i później zbankrutuje. Na szczęście już UE trochę nasze państwo kontroluje i nie pozwala by dawać takim firmom jak LOT kasę za darmo, jak chcą politycy dawać to niech ze swojej kieszeni wyłożą, albo wszystkim firmom dadzą po równo.

Wracam do fajnego filmu który niedawno temu zobaczyłem, nie wiem czy dokładnie taka jest prawda czy to tylko jeden z wielu punktów widzenia. Wydaje mi się to prawdopodobne i trochę przerażające, bankowcy chcą by reszta była ich dłużnikami i mieli kontrole nad nami. Jeżeli nie to czemu państwa się ciągle zadłużają i na procenty miliardy wydają, czemu budżetu nie ustala się np. z zarobionej kasy z 2012 roku i z tej kasy się wydaje w 2013 roku, tylko zawsze rządzący wymyślają sobie wymarzone zyski, wydają kasę a później brakuje i trzeba pożyczyć na koszt długu publicznego.

Czy kiedykolwiek Europa wyjdzie z kryzysu ? Przecież na świecie jest tyle bogactw że wystarczyło by dla każdego i nie byłoby problemu żadnego, gdyby wszyscy czuli się równi tak by było. Jest jakiś mały odsetek ludzi którzy chcą mieć WIĘCEJ, chcą mieć władzę nad wszystkim i zadłużenia krajów, banków, krachy na giełdach, wojny, kult pieniądza to ich zaplanowane działania.

Jak ktoś ma godzinę to warto to zobaczyć, nie wiem jak długo będzie w sieci ale puki jest to można korzystać, niektóre rzeczy związane np. z Illuminati są pewnie przynajmniej trochę pokolorowane, na pewno zainteresuje to każdego kto jeszcze nie widział tego.

 

Recommended Posts
Showing 4 comments
  • Marcin

    Super film rzeczywiście warto zobaczyć, trochę tak z tą robotyzacją, poczta wypierana przez sms, mail, dziesiątki kamer w zakładach zamiast dziesiątek par oczu patrzy tylko jedna w monitory, duży sklep zatrudniający 30 % mniej ludzi niż 20 małych sklepów, darmowa muzyka w necie. Rządzący tylko idą na rękę pracodawcom, jest tak jak piszesz z umowami większość omija przepisy zatrudniając na umowie innej niż w rzeczywistości musimy pracować … bardzo fajny blog, pozdrawiam

    • Deawu

      Dzięki, są też dobre strony robotyzacji i postępu, duże sklepy są tańsze i sami tam chętniej robimy zakupy, kontakt elektroniczny jest nam przydatny, bardzo tani, ktoś kto ma komputer i internet a już prawie każdy to może np. przez Skype prowadzić wideo rozmowy z całym światem za darmo. Darmowa muzyka, filmy, książki, nauka w internecie to wiedza do której kto chce ma dostęp, są plusy i minusy. Większość naszej gospodarki stanowią małe firmy i to właśnie one najwięcej oszukują, wiem jak jest nie raz się przejechałem, kombinują z umowami i podatkami jak mogą, nie spotkałem się jeszcze by jakaś była uczciwa i wszystkich pracowników zatrudniała legalnie, nie spotkałem się jeszcze z taką która na umowie by napisała rzeczywistą ilość godzin jaką pracuje pracownik, wiem to ze swojego doświadczenia i znajomych, większość tych małych firm tak robi, wyzysk pracownika i oszukiwanie państwa z płaceniem podatków to norma, tutaj też jest druga strona medalu bo sami zgadzamy się np. na umowę na 1/2 etatu a robimy np. od świtu do zachodu słońca, jednak jak nie można znaleźć żadnej pracy to lepsze to niż nic. Z tym zatrudnianiem nowych ludzi do 25 roku życia może też być tak że firmy nie przedłużą umów obecnym pracownikom, albo ich zwolnią, i zatrudnią tych opłacalnych za których im UE dopłaci, według mnie kijowy pomysł.

  • yellowish

    Ludzie są w dużej mierze kierowani instynktami, to znaczy, gdyby nie szukali partnerek, nie próbowali przerwać, to by już ludzkości nie było. Logika, to niejako dodatek, który jest często wykorzystywany po to, żeby powiększać swoje zasoby gospodarcze, poprawiać swój status. Im większy majątek, wym większy dostęp do samiczek, tym większa szansa, że geny przeżyją. Dlatego nie oczekuję od ludzi, żeby zachowywali się zupełnie logicznie, bo instynkt często jest ważniejszy, jest zakodowany niejako, jak BIOS 😉 Wiadomo, nie u wszystkich, bo istnieją różne mutacje zachowań, ale też wiadomo, że gdy nie ma kontroli socjalnej, to szybko powraca siła instynktów. Wiadomo, nie u wszystkich 😉
    Pozdrawiam 🙂

    • Deawu

      Racja zawsze wszystko kręci się wokół tego, pomijając mały procent prób oszukiwania natury ludzkiej że bez sex się da żyć (później skutkuje to różnymi zboczeniami co widać na przykładzie kościoła …). Dzieci to najważniejsza rzecz jaką po sobie zostawimy, cząstka nas która dalej będzie żyć 🙂 pozdrawiam

Poczta

Jak chcesz to napisz, bądź wyrozumiała/y nie siedzie ciągle przy komputerze ;)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

6 latki do szkołyCytaty