Pliki Cookie (ciasteczka)

 In Muzyka

Co to są pliki Cookie (ciasteczka) ?

„Ciasteczka (ang. cookies) – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.” (źródło Wiki)

Pliki Cookie

Pliki Cookie

Pliki Cookie są zapisywane na twardym dysku Twojego komputera, używam ich do statystyk by nie odnotowywać wejść tych samych ludzi i wiedzieć ile komputerów w ciągu miesiąca wchodzi na blog, inaczej każde odświeżenie strony byłoby zapisywane jako nowy komputer który przegląda stronę internetową. Dzięki temu wiem dokładnie ile ludzi wchodzi na stronę i nie myli się to z wchodzeniem tej samej osoby.

Nowe przepisy UE nakazują każdemu właścicielowi strony internetowej która zostawia ciasteczka na informowanie użytkownika o tym fakcie, ma to na celu dbanie o prywatność osób przeglądających witryny internetowe.

Przeglądarki mają domyślnie włączoną opcję pobierania ciasteczek, w każdej chwili można wyłączyć zapisywanie lub je wyczyścić, linki z instrukcjami jak to zrobić są na dole wpisu.

By przeglądać stronę anonimowo i między innymi nie pobierać plików Cookie można użyć opcji do prywatnego przeglądania w Internet Explorer jest to – InPrivate, w Mozilla Firefox – Przeglądanie w trybie prywatnym a w Chrome – Tryb incognito.

Do czego służą pliki Cookie ?

„Ciasteczka mogą zawierać rozmaite rodzaje informacji o użytkowniku danej strony WWW i „historii” jego łączności z daną stroną (a właściwie serwerem). Zazwyczaj wykorzystywane są do automatycznego rozpoznawania danego użytkownika przez serwer, dzięki czemu może on wygenerować przeznaczoną dla niego stronę. Umożliwia to tworzenie spersonalizowanych serwisów WWW, obsługi logowania, „koszyków zakupowych” w internetowych sklepach itp.

Zastosowanie ciasteczek do sond i liczników internetowych wygląda następująco – serwer może łatwo sprawdzić, czy z danego komputera oddano już głos lub też czy odwiedzono daną stronę, na tej podstawie wykonać odpowiednie operacje i wygenerować dla użytkownika zindywidualizowaną treść strony. Schematyczny sposób wykorzystywania ciasteczek przy obsłudze licznika internetowego, wykluczającego przeładowania (zwiększanie liczby odwiedzin przy odświeżeniu strony)” (źródło Wiki)

W każdej chwili można usunąć pliki Cookie:

Jak usunąć pliki cookie w programie Internet Explorer?

W jaki sposób w Firefoksie można usunąć ciasteczka ?

Zarządzanie plikami cookie i danymi stron Chrome?

19:55 27 lipiec 2013 – dodaję że ciasteczka teraz służą mi też do celów reklamowych, wiadomo że każdy jest w necie śledzony, działa to tak że roboty, ludzie was i mnie śledzą i wyświetlają reklamy celowane do konkretnych osób, np. mogą wyświetlać reklamy z kiedyś udostępnionych informacji, mnie np. jak się OC na auto kończyło to dostawałem takie reklamy: 1, 2, 3, 4 🙂 tak samo działa YouTube, Google i chyba wszyscy, nawet spoko takie przypomnienie, mogą też być reklamy wyświetlane na podstawie zainteresowań czyli biorąc pod uwagę strony które odwiedzamy.

 

 

Recent Posts
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bloodysucker
Gość

Hmm naprawdę ciekawy blog, na pewno niektórym się przyda ta wiedza.
pozdrawiam serdecznie ;*****

Michał M
Gość
Fajna strona i Grzegorz Turnau 🙂 Jestem jego fanem. A tak do tematów cookes to uważam że przepis jest beznadziejny i wymyślił to pewnie koleś który chyba w życiu nie korzystał z internetu. Cookesy były od dawna i nikomu nigdy nie przeszkadzały. No ale jak gdzieś usłyszałem że demokracja z powodzeniem rozwiązuje problemy nieznane w żadnym innym systemie. Mam taki pomysł aby zamiast informacji o cookes wyskakiwał Ciasteczkowy Potwór na tle flagi Unii Europejskiej. Kiedyś jeden z moich klientów uparł sie że musi mieć taką informację ale nie mógł zrozumieć że jego strona cookes nie używa. Dopiero jak mu zrobiłem… Czytaj więcej »
bellatrix2009
Gość

I tak nic z tego nie kumam, Dawid :)))))))))

Proxima2012
Gość

O wielki 🙂 serdeczne dzięki za oświecenie, bo ja analfabeta w tej dziedzinie jestem i nigdy nie jestem pewna czy mam to coś zaakceptować czy nie 🙂
ok. już żaden ciasteczkowy potwór nie będzie mi straszny !!
słoneczne pozdro z Wrocka
Proxima

Jack
Gość

Daddy wins!? Tһe twins declared.

Poczta

Jak chcesz to napisz, bądź wyrozumiała/y nie siedzie ciągle przy komputerze ;)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

InternetPieniądze